Thuis in Verbinding

Uw case

Uw cases of vragen over uw interculturele relatie kunnen zeer uiteenlopend zijn. 4CUnity geeft advies en geeft duidelijkheid over de do's and don'ts. Tijdens een training of persoonlijk adviesgesprek is er voldoende tijd om hier diep op in te gaan. Hieronder volgen een paar korte voorbeelden.

“De Chinezen op mijn afdeling hebben een indirecte en vage manier van communiceren. Er komt weinig reactie als we iets bespreken. Waarom zijn ze niet duidelijk? Hoe kan ik beter met hen samenwerken?”, vraagt hun Engelse collega.
4CUnity oplossingen

“In India zijn managers duidelijk herkenbaar en aanwezig. Bovendien zijn zij degenen die de beslissingen nemen. In Nederland geven medewerkers hun mening en spreken hun manager tegen. Ik vind dat heel verwarrend. Wat wordt er van mij verwacht?”, vraagt een Indiase man.
4CUnity oplossingen

“Tijdens onze presentatie reageerden onze Duitse collega's erg enthousiast. Nu komen ze terug op onze afspraak. Zo komen we niet vooruit.”, reageert een Oostenrijkse vestigingsmanager.
4CUnity oplossingen

“Nederlanders zouden ons gezamenlijke product veel meer moeten aanprijzen. Ze zijn tijdens verkoopgesprekken veel te bescheiden.”, aldus een Amerikaanse marketingman werkzaam bij hetzelfde bedrijf.
4CUnity oplossingen

“De Amerikanen willen een veel te gedetailleerd contract. Duidelijk een teken van wantrouwen. Bovendien veranderen dingen. We hebben een minder gedetailleerd contract nodig. Hoe gaan we nu verder?”, vraagt een Franse manager.
4CUnity oplossingen

“Mijn Nederlandse zakenpartner is een aardige man, maar hij kan onverwachts zo direct en confronterend zijn. Het is pijnlijk en schadelijk voor onze relatie. Waarom doet hij dat? Hoe kan ik hiermee omgaan?, vraagt zijn Belgische collega.
4CUnity oplossingen

“Waarom moeten we eerst praten over mijn vrouw en kinderen?! Laten we beginnen. Morgen vertrekt mijn vliegtuig en we hebben een volle agenda af te werken”, aldus een Zweedse zakenman.
4CUnity oplossingen

Uw case

"4CUnity biedt duidelijkheid over do's and don'ts"